Stránky

středa 22. ledna 2014

Když plž se houpá v hlohu

Když jsem maturovala, všude jsem slýchala "tss, na vejšce je každá zkouška taková maturita".
Když jsem si užívala ty čtyřměsíční prázdniny, říkali mi "relaxuj, než to vysokoškolský peklo začne".
Když jsem začla na vysokou chodit, tvrdili "však uvidíš, až se to pořádně rozjede".
Když se to rozjelo, tak prej "jen počkej, až přijde zkouškový".

Už víc jak týden mám po všech zkouškách a kdenictunic.
Možná je chyba ve mně, možná ve škole, možná v těch ostatních lidech. A možná (jak ponuře prohlásil taťka před týdnem) to ještě přijde. Tak schválně, uzavírám sázky.

Každopádně, žurnalistika je docela zábavička. Můžete číst bulvár z profesních důvodů (ha!), v seminářích se díváte na Esmeraldu a učí vás lidi, od kterých slyšíte věty jako "jó, to Vašek Havel mi vždycky tvrdil..."

Když se mě pak někdo ptá, co studuju, jeho reakce většinou spadá do jedné z těhle kategorií:
1. Tak to si vás musíme předcházet, abyste o nás hezky psala. 
/hodí se třeba zrovna v autoškole/
2. Já si říkal, že vypadáte tak bohémsky. 
/nechápunechápu/
3. Ajo, tak ty seš jedna z těch...

S mým druhým oborem - mezinárodníma vztahama - má žurnalistika společný hlavně extrémně vysoký ego studujících. Takže v tomhle ohledu zapadám. (ikdyž dle mého fundovaného názoru vztahaři maj na tohle sebevědomí mnohem větší nárok, ale to je zas na jiný povídání)

Protože vždycky potřebuju nějaký osobní výzvy, dala jsem si na mezinárodních vztazích předmět, kterej nese výhružnej název Energetická bezpečnost. Ha. Jednou jsme tam počítali, jak je to s energetickou soběstačností imaginární planety sasquatchů, kteří se živí sběrem a obchodováním s kokosovými ořechy, s čímž jim ochotně pomáhají místní opice. Vše šlo dlouhé roky jako po másle, až jednoho dne přišla strašlivá nákaza z Černé bažiny a postihla velkou část opičí populace... a bylo po energetické rovnováze. /na zkoušku jsem se pak naučila z Wikipedie/
No prostě, mezinárodní vztahy jsou taky zábavička, chtěla jsem říct. Ikdyž o trošku zmatenější.

______________________________________________
Poznámka pod čarou: Pokud vám uniká souvislost nadpisu s obsahem článku, nezoufejte. Žádná není. Ale jestli chcete o původu plže ve hlohu vědět víc, mrkněte na fotky na mým FB. Bisous.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za každý komentář!